« zpět na výpis článků

Časté dotazy - běžné účty

1. Jaký je rozdíl mezi spořícím a běžným účtem?

  • Běžný účet slouží pro posílání a přijímání peněz, můžete mít k němu kartu, nastavovat příkazy, platit služby.
  • Spořící účet slouží ke shromažďování financí, které klient pomocí svého spoření poskytuje bance. Od banky má pak klient vyšší úročení než u běžných účtů
     

2.  Jaké doklady potřebuji pro zřízení běžného účtu?

  • občanský průkaz
  • druhý doklad (PAS, řidičský průkaz)
  • rodný list
     

3. Platím nějaký poplatek za zřízení běžného účtu?

  • zpravidla zřízené běžného účtu je bezplatně
  • poplatky mohou být určeny za další služby k účtu (to si určuje banka)
     

4. Jaký je minimální zůstatek pro běžný účet?

  • zpravidla to není nastaveno, ale toto si zase určuje sama banka
  • někdy to bývá alespoň minimální zůstatek 200 korun, někdy nic
     

5. Jak často mohu banku změnit?

  • odchod od jedné banky k druhé nemusí být vůbec zdlouhavý a náročný
  • některé banky klientům se vším pomohou – nastavení inkasa, trvalé příkazy nebo SIPO (tomuto se říká Kodex mobility klientů – tímto kodexem se řídí většina bank)
     

6. Jakým způsobem mohu mít svůj účet pod kontrolou?

  • internet banka (přihlášení na PC pod danými iniciály a heslem)
  • mobilní aplikace
  • výpis z účtu
  • poskytnutí informací na pobočkách
     

7. Chci založit účet svému dítěti, lze to?

  • většina bank nabízí účty pro děti
  • zpravidla po dobu studia (26let)
  • banky zpravidla mívají přímo účty (programy) pro děti, studenty
 

Další článek: Časté dotazy - spořicí účty »