« zpět na výpis článků

Pojišťovny inovovaly nabídku krátkodobého povinného ručení

Některé z pojišťoven rozšiřují nabídku pro motoristy. Zejména svátečním řidičům nabízejí takzvané sezonní povinné ručení. To se však vyplatí hlavně majitelům motocyklů nebo kabrioletů. Výhodou je, že motorista neplatí za měsíce, kdy auto nebo motorku nepoužívá a navíc ani už nemusí ukládat značky do depozitu. Plusy pro celoroční povinné ručení tak přetrvávají.

povinné ručení

  povinné ručení   Srovnat ceny povinného ručení

 

Sezónní povinné ručení v současnosti nabízejí například pojišťovny Allianz, Česká podnikatelská či pojišťovna Uniqa.

„Hlavní výhodou nového sezonního povinného ručení je oproti tomu dnes již běžnému krátkodobému, že v době, kdy řidič nemá povinné ručení aktivní, nemusí odevzdávat registrační značku do depozitu. To je velký rozdíl proti krátkodobému povinnému ručení, kdy toto ručení skončí s vypršením smlouvy,“ vysvětluje Zdeněk Novák z Porovnej24.

U sezonního pojištění motoristé s pojišťovnou uzavírají smlouvu na dobu neurčitou s vyznačením konkrétních pojištěných měsíců. Počátek i konec sezóny je v ní uveden a může existovat několik let bez jakýchkoliv zásahů. Podle analytiků trhu s povinným ručením tím však většina výhod sezonního povinného ručení končí, odkazují na to, že výhodnější stále zůstává klasické povinné ručení, protože i sváteční motoristé, motorkáři nebo majitelé kabrioletů málokdy vyjedou skutečně jen v těch měsících, na které ho mají sjednáno.

TIP: Proveďte srovnání povinného ručení na Porovnej24.cz

„Každý motorista, který se pro sjednání sezónního povinného ručení rozhodne, si délku pojištění sice může zvolit podle svých preferencí. Nejkratší doba pojištění jsou tři měsíce, nejdelší pak u Allianz devět měsíců, u ČPP deset měsíců, ale praxe ukazuje na to, že mnozí z nich ji nedodrží a vyjedou i mimo dobu pojištění, čímž extrémně riskují,“ vysvětluje Novák.

Pojistné sezónního pojištění je oproti standardnímu ročnímu pojistnému sníženo přibližně v poměru délka sezóny k délce roku. Například pojišťovna Uniqa nabízí sezonní povinné ručení v těchto intervalech – od 1. dubna do 31. října a od 1. října do 30. dubna.

„Pokud bychom ale rozpočítali cenu za pojištění do dnů, samozřejmě, že levněji vyjde klasické povinné ručení, přičemž člověk má jistotu, že může vozidlo používat celoročně. Ceny klasického povinného ručení jsou navíc v současnosti natolik nízko, že se s ohledem na pokrytí celého roku spíše vyplatí, a to i z toho důvodu, že sezonní povinné ručení je z ranku speciálních nabídek. Na první pohled se tedy jeví úsporně, při důkladnějším zamyšlení a propočítání to ale už tak jednoznačné není,“ tvrdí Novák, který odkazuje na srovnání aktuálních cen celoročního povinného ručení na Porovnej24.

TIP: Najděte své ideální povinné ručení

Ceny sezonního povinného ručení vycházejí různě s ohledem na typ řidiče, ale ve srovnání s běžným povinným ručením jsou zhruba o polovinu levnější za předpokladu, že provoz auta nebo motorky je pojištěn pouze po dobu několika měsíců v roce.

„Prakticky na stejném principu jako sjednání sezónního povinného ručení funguje i uzavření sezónního havarijního pojištění. Například pojišťovna Kooperativa ho nabízí motorkářům, kteří se mohou pojistit mezi 1. dubnem a 31. říjnem příslušného roku. I tady bych však raději volil klasické povinné ručení,“ vysvětluje Novák.

Havarijní pojištění je přitom podle něj kombinovat i s ostatními pojistnými riziky – odcizení, živelné pohromy či vandalismus, která lze pojistit celoročně.

Další tematické články: životní pojištění, povinné ručení

 

Další článek: Povinné ručení umí nabídnout odtahovku i servis v případě poruchy »