« zpět na výpis článků

Použití online srovnávače cen bude prvním krokem při styku s jakoukoli bankou

Bankovní pobočky mají svůj význam a nezaniknou. Alespoň takové jsou závěry aktuální studie České bankovní asociace, která nesla název „Jak bude vypadat retailové bankovnictví za deset let?“ Ze studie dále vyplývá, že klienti bank kvůli postupující digitalizaci budou stále větší důraz klást i na snadné porovnávání nabídek jednotlivých bank.

účty

 

Výsledek studie České bankovní asociace ve spolupráci s VŠE je jednoznačný: bankovní pobočky mají svůj význam a nezaniknou, banky jsou vnímány jako instituce s největším zákaznickým pohodlím a i nejmladší generace preferuje služby bank před nebankovním sektorem. Budoucnost podle mladých mají bezkontaktní platby a platby mobilním telefonem.

„Na prvním místě však stále zůstávají konkrétní nabídky jednotlivých bank. Banky se mezi sebou srovnávají pouze tehdy, kdy spouštějí kampaně na své vybrané produkty. Ucelený přehled o jejich nabídce je proto třeba vždy hledat na online srovnávačích cen. Jedině na nich klient získá představu, co která banka nabízí, kde nakoupí nejvýhodněji,“ říká provozovatel serveru Porovnej24 Zbyněk Laisek.

TIP: Srovnání běžných účtů na Porovnej24 vám udělá přehled o trhu

Význam online srovnávačů cen a podmínek u jednotlivých finančních produktů podle něj roste spolu s nástupem moderních technologií, které mění jak bankovní sektor, tak přístup lidí k němu.

„Obrovský byl nástup internetového bankovnictví, teď nás čekají platební mobilní aplikace a vůbec bezkontaktní platby. Což značí jediné, že všechna data jsou a do budoucna budou hlavně elektronická. A tato data můžete zase jenom podchytit elektronicky na internetu. A obrovskou výhodou je, že je můžete mezi sebou snadno a rychle porovnávat,“ tvrdí Laisek.

Někteří odborníci se domnívají, že možnosti digitalizace jsou téměř neomezené, takže bankovnictví by mohlo nabýt zcela virtuální po¬doby. Na druhou stranu zaznívají i názory, které poukazují na nezbytnost mezilidské komunikace a limity technologických změn.

„To, že bankovní pobočky nezaniknou, je jasné, stále mnoho lidí bude vyřizovat svá důležitá jednání přímo se zaměstnanci banky, na druhé straně už to ale není o tom, že půjdete do banky, kterou máte nejblíže, nebo o které jste slyšeli, že je dobrá, ale že si na internetu najdete tu banku, která vám ve vaší věci nabídne to nejvýhodnější,“ je přesvědčen Laisek.

TIP: Srovnání nejvýhodnějších kreditních karet na trhu

Jeho slova potvrzuje i změna trendů u samotných bank. S rozšiřující se digitalizací totiž dochází i k proměně konkurenčního prostředí na bankovním trhu. Vítězem se přitom stává ta banka, která nejenže dokáže nabídnout kvalitnější a třeba i levnější produkt, ale dokáže ho i lépe elektronicky „prodat“. Výzkum České bankovní asociace přitom naznačuje, že velké i malé banky mají takřka shodné startovní podmínky. Zatímco velké banky se potýkají s integrací, tedy zjednodušením a slučováním, svých stávajících často velmi rozsáhlých IT systémů, menší banky na vývoj efektivních IT systémů nemají zase tolik peněz.

Další tematické články: běžné účty, spořící účty

 

Další článek: I děti mohou mít svůj bankovní účet »