« zpět na výpis článků

Allianz nabízí cenu povinného a havarijního pojištění podle počtu ujetých kilometrů

Na trhu s povinným a havarijním pojištěním se objevila novinka. Pojišťovna Allianz začala počítat sazby u povinného a havarijního pojištění podle počtu ujetých kilometrů. Pojišťovna má spočítáno, že při nájezdu do deseti tisíc kilometrů bude mít nejlevnější pojištění na trhu.

převod hypotéky i přes internet a telefon

  povinné ručení   Srovnat ceny povinného ručení

 

Na našem trhu nový princip autopojištění vychází z úvahy, že čím kratší dobu člověk tráví na silnicích, tím menšímu riziku se vystavujete. Přitom není podstatné, v jak silném vozu jezdí. Jako první toto nabízí Allianz, která přechází na tarif podle počtu ujetých kilometrů a netají se tím, že cílí na řidiče, kteří jsou podle dlouhodobých analýz méně rizikoví.

„Minimálně jde o dobrý marketingový tah a vypadá to, že za určitých podmínek i o značnou úsporu pro klienty,“ myslí si analytik pojistného trhu Porovnej24 Zdeněk Novák.

Podle něj u povinného ručení nový koncept Allianz za určitých okolností nabízí úsporu v rozpětí deseti až 40 procent.

„Pro nájezd do deseti tisíc kilometrů řidiči mohou získat například 20% slevu. Sváteční řidiči, kteří najedou ročně do pěti tisíc kilometrů, získají dokonce 40% slevu. U havarijního pojištění jsou pak slevy nastaveny v rozpětí 5 až 30 procent,“ Počet najetých kilometrů však není jediné kritérium, ke kterému bude pojišťovna přihlížet,“ vyjmenovává Novák.

TIP: Srovnejte si povinné ručení a havarijní pojištění na Porovnej24.cz

Cenu povinného ručení avšak i nadále ovlivňuje to, kolik je řidiči let, z jakého města či obce je a jak jezdí. Tedy zda řídí bez nehod, nebo s karamboly. Podle Nováka avšak v konečném součtu se přechod na povinné ručení podle sazeb ujetých kilometrů vyplatí všem, kdo najezdí za rok méně než deset tisíc kilometrů.

„Kupříkladu pražský 40letý řidič nové Mazdy 6, který najede ročně do pěti tisíc kilometrů, může ušetřit více než dva tisíce korun,“ tvrdí.

Upozorňuje však i na to, že nový koncept pojištění se nemusí vyplatit těm, který ročně najezdí podstatně více kilometrů než jen do deseti tisíc.

„Například 53letý řidič Fordu Fiesty z Prahy, který u klasického povinného ručení dnes zaplatí 4 163 korun, by s přechodem na sazbu podle kilometrového tarifu při najetí 30 tisíc kilometrů zaplatil ročně 6 193 korun. To je o 2 030 korun více,“ vysvětluje.

Pojišťovna má celkově 12 pásem, podle kterých určuje, jakou získá řidič slevu, nebo přirážku (intervaly nájezdu do 5 tisíc km; 5 až 7,5 tisíce km a dále 7,5 -10 tisíc km; 10-12,5 tisíce km; 12,5-15 tisíc km; 15-20 tisíc km; 20-25 tisíc km; 25-30 tisíc km; 30-35 tisíc km; 35-40 tisíc km; 40-50 tisíc km; 50-60 tisíc km).

„V Česku je hodně řidičů, kteří jezdí málo, ale svým pojišťovnám platí, jako kdyby každý rok objeli půl Evropy. Celkem 75 procent českých motoristů ročně ujede maximálně 15 tisíc kilometrů, 50 tisíc kilometrů za rok najedou pouze tři procenta z celé naší motoristické populace,“ říká Novák.

V praxi to bude probíhat tak, že řidič sám odhadne, kolik kilometrů během roku najezdí. Pojišťovně pak předá fotografii s aktuálním stavem tachometru. Při uzavření pojistky potřebuje pojišťovna znát obvyklé věci, jako je rodné číslo, SPZ vozu a poštovní směrovací číslo obce, v níž řidič žije. Na základě těchto údajů mu pojišťovna spočítá cenu.

„Finální vyúčtování bude fungovat podobně jako u plynu nebo elektřiny. Pokud řidič najede během roku méně kilometrů, na konci výročí mu pojišťovna peníze vrátí. Kdo najede více, než byl zvolený limit, bude muset povinné ručení doplatit. Jako důkaz bude opět stačit fotografie se stavem tachometru,“ vysvětluje Novák.

Upozorňuje však i na to, že kdo bude chtít chytračit a zkusí tachometr přetočit ve svůj prospěch, nebo předá pojišťovně fotku s tachometrem jiného vozu, může tvrdě narazit.

„Sankce je vysoká. Zaplatí trojnásobek ročního pojistného, ale nejméně 25 tisíc korun. Zároveň hrozí trestní oznámení za podvod. Pojišťovna tvrdí, že na pokusy o podvody je připravena a bude vůči podvodníkům nekompromisní. Proto si také vyhrazuje právo, aby mohla čtyřikrát ročně kontrolovat stav tachometru,“ uzavírá.

Další tematické články: povinné ručení

 

Další článek: Prosinec 2016 - Jaké jsou novinky na trhu s povinným ručením »