Menu

15 x nejdražší auto na světě

Aktualizováno dne 8.8.2022

Dva miliony za auto vám přijde jako přehnaná a nedosažitelná cena? Ve skutečnosti jde o nic, když vedle toho vidíte částku za nejdražší auto na světě. Které to je a jaká vozidla se v žebříčku umisťují nejčastěji?

15 x nejdražší auto na světě
14 minut čtení
Povinné ručení

Pro většinu z nás je auto jen dopravní prostředek, nebo dokonce spotřební zboží. Pro někoho je to symbol statusu. Čím dražší automobil si pořídí, tím je tento kousek v jejich očích lepší. Pro někoho má auto daleko větší a hlubší význam. Na světě jsou sběratelé a miliardáři, kteří auto pořídí, aby bylo zaparkované v jejich sbírce. Představuje investici. Na cestách je proto horko těžko potkáte. Jaké je nejdražší auto, které se kdy prodalo v aukci?

1.) Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe

Nejdražší auto na světě si své prvenství drží teprve pár měsíců. Pomyslnou zlatou medaili získalo 19. května 2022. Aukční síň RM Sotheby's v tento den vydražila automobil Mercedes-Benz 300 SLR z roku 1955 za nevídanou cenu. Úvěr by vám na něj nejspíš banka nedala.

Ke koupi tohoto kousku si připravte 3,3 miliardy korun, 135 milionů eur. Proč tolik? Jde o jedno ze dvou silničních verzí závodních vozů. Označovaly se „Uhlenhaut“ podle jména ředitele testovacího oddělení automobilky Mercedes-Benz. Jeden z těchto dvou vozů sám používal jako služební auto. Tento vydražený kousek koupil od automobilky Mercedes-Benz soukromý sběratel.

2.) Ferrari 250 GTO

První příčku držely dlouho vozidla úplně jiné značky. Od roku 2018 to byl automobil Ferrari 250 GTO. Prodal se v aukci za 48,5 milionu dolarů, tedy 1,2 miliardy korun. Jde o exemplář z roku 1962 a do aukce ho dal Gregory Whitten, známý sběratel a milovník vozů Ferrari. Celkově bylo tohoto modelu vyrobeno jen 36 kusů. Na rekord si sáhl třetí z těchto automobilů. Při soukromém prodeji byl jeden z těchto ikonických automobilů prodán dokonce za 70 milionů dolarů. Koupil ho americký podnikatel David MacNeil, zakladatel společnosti WeatherTech.

3.) Ferrari 250 GTO Berlinetta

Třetí příčku obsadil také červený sporťák Ferrari. Ferrari 250 GTO Berlinetta bylo vyrobeno v roce 1962. Vůz vznikl pro šampionát FIA GT. Tvůrci odvedli dobrou práci, neboť v roce 1963 vyhrál. Na dražbě v roce 2014 se prodal za 38,1 milionu dolarů, 895 milionů korun. Vyrobeno bylo jen 39 kusů. I tento vůz si své prvenství držel čtyři roky. Sesadil ho právě Ferrari 250 GTO.

Tip! Ať už máte doma nejdražší auto na světě nebo Octávku, nevyhnete se povinnému ručení, pokud nemá zůstat stát v garáži. Nejlepší povinné ručení získáte porovnáním aktuálních nabídek trhu, vyzkoušejte to zdarma zde:

Povinné ručení od 1009 Kč

4.) Ferrari 335 Sport

Na čtvrtém místě nejdražších vozů světa najdeme další Ferrari. V tomto případě jdeme ještě více do historie. V roce 1957 vznikl automobil Ferrari 335 Sport. Tyto automobily pamatují Le Mans, 12 hodin Sebringu, nebo Mille Miglia. Prodejní cena tohoto kousku byla 824 milionů korun.

5.) Mercedes-Benz W196R

Páté místo konečně ukořistil už jiný automobil než Ferrari. Mercedes-Benz W196R je monopost z roku 1954, který vyhrál velkou cenu Německa, Evropy, Švýcarska, tedy tehdejší F1. V soukromém vlastnictví je jediný kus, šasi 00006/54. Ostatní jsou v majetku automobilky.

6.) Ferrari 290 MM

Šestku opět obsadilo Ferrari. Ferrari 290 MM z roku 1956 se prodalo za 647 milionů korun. Takto vydržený kousek v roce 1956 obsadil čtvrté místo na tisícimílovém závodě Mille Miglia. Celý 12 hodinový závod si tehdy v dešti odřídil Juan Manuel Fangio.

7.) Ferrari 275 GTB/4 „NART“ Spider

Sedmé místo je opět nepřekvapivě Ferrari. Ferrari 275 GTB/4 „NART“ Spider z roku 1967 se prodalo za 635 milionů korun. Některé modely se prodávají “jen” za cca 300 milionů korun. Vyšší cenu má jen pár typů tohoto auta, která mají otevřenou střechu. Auto v edici NART jsou navíc tvořené na objednávku Luigiho Chinettiho a NART znamená North American Racing Team.

8.) Ferrari 275 GTB/C Speciale

Osmé místo je pro změnu Ferrari. Výjimečně nejde o model v červených barvách, ale šedé Ferrari 275 GTB/C Speciale z roku 1964. Jeho cena je podle posledního prodeje 609 milionů korun. Tohoto typu vznikly pouze tři kusy. Nejde však o závodní auto, ale jen o speciál, proto je levnější než 275 GTB/4. GTB/C Speciale sloužil k homologaci svého závodního modelu.

9.) Aston Martin DBR1

Na devítce je konečně změna. Aston Martin DBR1 z roku 1959 stál 520 milionů korun. Soutěžil v seriálu sportovních vozů a v roce 1959 vyhrál Stirling Moss vytrvalostní klání 1000 kilometrů na Nürburgringu.

10.) Ferrari 290 MM

Změna to však není na dlouho. Desítka patří opět Ferrari. Ferrari 290 MM z roku 1956 se prodalo za 508 milionů korun. Opět šlo o závodní model, který se zúčastnil slavného závodu Mille Miglia.

Tip! Na desítku nejdražších aut na světě většina z nás nedosáhne. Pokud ale řešíte půjčku na běžné auto, okamžitě zjistíte, která finanční instituce vám poskytne tu nejlepší zde:

Najděte nejlepší půjčku na auto

nejdražší auto

15 x nejdražší auto na světě - srovnání

Žebříček nejdražších aut světa, které kdy byly prodány v aukcích je tedy následující:

Pořadí Automobil Prodejní cena v aukci Rok výroby
1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe $142,000,000 1955
2. Ferrari 250 GTO $48,405,000 1962
3. Ferrari 250 GTO Berlinetta $38,115,000 1962
4. Ferrari 335 Sport Scaglietti $35,711,359 1957
5. Mercedes-Benz W196 $29,600,000 1954
6. Ferrari 290 MM $28,050,000 1956
7. Ferrari 275 GTB/4S NART Spider $27,500,000 1967
8. Ferrari 275 GTB/C Speciale $26,400,000 1964
9. Aston Martin DBR1 $22,550,000 1956
10. Ferrari 290MM $22,005,000 1956
11. Duesenberg SSJ $22,000,000 1935
12. Jaguar D-Type $21,780,000 1955
13. Aston Martin DP215 $21,455,000 1963
14. McLaren F1 $20,465,000 1995
15. McLaren F1 ‘LM-Specification’ $19,805,000 1994

Věděli jste, že... povinné ručení kryje škody, které způsobíte na jiných vozech a majetku? Havarijní pojištění se na druhou stranu postará o škody na vašem autě zapříčeněné například vandalismem (objetí auta klíčem), živelnými pohromamy (krupobití) a krádeží vozu (pokud se auto nenajde, pojišťovna poskytne finance na pořízení nového).

podívejte se na havarijní pojištění

nejdražší auto

Jiné žebříčky nejdražších aut

1.) Gordon Murray Automotive (GMA) T.50s Niki Lauda

Na první místo se můžeme podívat i z jiného úhlu pohledu. Nejdražší auto, které si můžete právě teď koupit, je Gordon Murray Automotive (GMA) T.50s Niki Lauda. Tento model přivedl na svět Gordon Murray. Na svět přivedl také McLaren F1. Má 654 koní a z nuly na šedesát kilometrů v hodině se údajně dostane 2,7 sekundy. Vůz bude vyrobený jen v počtu 100 kusů, každý za cenu 3 miliony dolarů. A je o ně opravdu zájem. V předprodeji byla tato várka vyprodána do 48 hodin.

2.) Mercedes W154

Naopak nejdražší auto v ČR je historický kousek, který na silnicích nejezdí. Mercedes W154 je poslední kus svého druhu. K vidění je v Národním technickém muzeu v Praze ještě v původním stavu. Jeho cena se odhaduje na miliardy korun.

3.) LaFerrari

Nejdražší auto v ČR, které má svého českého soukromého majitele, je sportovní LaFerrari. Cena se odhaduje na 60 milionů korun.

4.) Bugatti Veyron

K nejdražším autům v ČR patří Bugatti Veyron, které bylo vyrobené přímo na míru. V roce 2007 bylo vyrobeno na zakázku pro neznámého majitele. Jeho cena byla nejspíš okolo 36 milionů korun. Stejně jako cena, tak i jméno kupujícího se tají.

Vybrali jste si své nejdražší auto na světě? Nebo tato auta zůstanou jen sny a vy se poohlížíte po rodinném autě? Nebo si na ježdění si vyberete z aut do 100 000 korun? Výběr vám usnadní i náš zbrusu nový online autobazar, kde najdete na 30 000 vozů.

Mohlo by vás zajímat

plná moc při přepisu auta
Jak dlouho platí plná moc na přepis auta?
12.2.2024

Už se těšíte, až usednete za volant svého nově koupeného auta. Strávili jste měsíce hledáním a vybíráním toho pravého. Po všech peripetiích už vás čeká jen přepis auta. Prodávající ale nemá čas, aby se s vámi na úřad dostavil a chce vám vystavit plnou moc…

bez dálniční známky
Jízda po dálnici bez známky: Co vám hrozí? Existují výjimky?
7.2.2024

V České republice se nachází přes 1000 kilometrů dálnic, které spojují nejvýznamnější metropole a státy. Řidiči díky síti dálnic přejedou od západu na východ Čech přibližně za 5 hodin. Jízda po dálnici bez známky se ale nevyplácí. Co řidičům hrozí a platí…

povinné ručení při přepisu
Povinné ručení při přepisu vozidla: Co musíte vědět před změnou majitele?
5.2.2024

Pokud kupujete nebo prodáváte ojeté vozidlo, procházíte poměrně běžným postupem, na kterém se už několik let nic nemění. Jsou však body, ve kterých se dlouhodobě zbytečně chybuje. Kámen úrazu je povinné ručení při přepisu vozidla.

riziková skupina řidičů věk
Kdo patří do rizikové skupiny řidičů?
29.1.2024

Srovnávače pojištění vozidel po vás chtějí zadat široké spektrum informací. Prostřednictvím těchto údajů vyhodnocují, zda jste tzv. riziková skupina řidičů. Při hledání vhodného povinného ručení proto narazíte na značné rozdíly v cenách nabízených…