Hlášení pojistné události cestovního pojištění

Obraťte se na asistenční službu Vaší pojišťovny v jakékoli tísňové situaci. Asistenční služba je vám obvykle k dispozici na telefonu 24 hodin denně, 365 dní v roce.

 

Při úrazu nebo onemocnění

Nejprve vyhledejte lékaře a tomu se prokažte pojistkou nebo informační kartičkou potvrzující sjednání Vašeho cestovního pojištění. Počítejte však raději s tím, že lékař, zejména soukromý, bude za ošetření požadovat peníze v hotovosti (většinou do částky cca 150 EUR). Na zaplacený obnos si nechte vystavit účet, který po návratu přinesete pojišťovně. Podobně je to i s účty za léky v lékárnách. Situaci lze řešit i tak, že ještě z čekárny lékaře zavoláte na kontaktní číslo uvedené na kartičce k pojištění, a než se dostanete na řadu, je na faxové číslo zdravotnického zařízení zaslána garance platby a potvrzení o platnosti pojištění. Bude-li nutná hospitalizace, nemocnice se většinou sama spojí s asistenční službou nebo pojišťovnou. Obraťte se na asistenční službu vaší pojišťovny v jakékoli tísňové situaci, většinou je k dispozici odkudkoli ze světa 24 hodin denně.

Při škodě na zavazadlech

Krádež zavazadel neprodleně ohlaste na policii a vyžádejte si protokol obsahující seznam odcizených věcí a okolnosti krádeže (čas, místo, způsob, …);

Při škodě na zavazadlech v ubytovacím zařízení požádejte písemně provozovatele o náhradu škody, převzetí žádosti si nechte potvrdit;

Poškodí-li se zavazadla při přepravě, vyžádejte si od dopravce protokol PIR či jiné věrohodné potvrzení.

Při odpovědnosti za škodu - svou odpovědnost za škodu bez souhlasu pojišťovny neuznávejte, vzniklou škodu neuhrazujte ani částečně, nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumět, poškozeného informujte o svém pojištění a předejte mu kontakt na pojišťovnu. Snažte se zajistit písemná prohlášení poškozeného a případných svědků, zdokumentujte okolnosti škody (pořiďte např. fotografie).