Menu
Místo, které je
přesně pro vás
Všechny vaše kalkulace, smlouvy a
údaje máte v klientské zóně
Stačí jen použít e-mail,
který jste zadali při srovnání
Doporuč a získej!
Pošlete to dál a vydělejte
Sdílejte svůj
odkaz
Kamarád
ušetří
Získá bonus
200 Kč
A vy vyděláte
peníze

Nahlášení pojistné události: jaké chyby vás můžou připravit o pojistné plnění?

Nahlášení pojistné události: jaké chyby vás můžou připravit o pojistné plnění?
6 minut čtení
Pojištění
26.4.2018

Představte si, že léta poctivě platíte pojistku a najednou se vám stane pojistná událost. Každé neštěstí se však snáší mnohem lépe, když víte, že vás čeká tučný balík peněz od pojišťovny. Ale ouha  v některých případech se nemusíte pojistného plnění dočkat vůbec, ať už z důvodu chyb v nahlášení pojistné události, nebo kvůli výlukám.

Předesíláme, že pojišťovny nemají zájem své klienty šidit na pojistném plnění a v případě nepříjemné životní události se snaží svým pojištěncům nelehkou situaci po finanční stránce usnadnit. Ovšem někdy klient nevědomky nahlášení pojistné události tak zkomplikuje, že je velmi složité, či téměř nemožné danou situaci posoudit a peněžní prostředky vyplatit. Jakých chyb se vyvarovat?

Opožděné zavolání asistenční služby

Při zdravotních komplikacích v zahraničí se snažte zavolat asistenční službu co nejdříve. Může se vám totiž stát, že vás převezou do zdravotního zařízení s příliš drahými náklady na léčbu. Pokud se asistenční službě ozvete například až po provedeném lékařském ošetření, tak vám kvůli tomu samozřejmě neodmítne pomoc, ale toto zpoždění se vám může prodražit. Náklady léčby totiž můžou přesahovat limit vašeho pojistného plnění, tudíž existuje riziko, že budete muset přeplácet.

Představte si například situaci, kdy máte cestovní pojištění, ve kterém je limit léčebných výloh na zubní ošetření 5000 Kč. V případě, že vás na dovolené rozbolí zuby a vy se bezmyšlenkovitě rozjedete k nejbližšímu zubaři, může vás například výsledné ošetření stát 8000 Kč, tudíž budete muset doplácet. V případě včasného zavolání na asisteční službu by vám pojišťovna vyhledala a nasměrovala vás do cenově vhodnějšího zdravotního zařízení.

Ztráta účtenek

Pro posouzení pojistné události potřebuje pojišťovna co nejvíce důkazních materiálů. V případě, že cestujete do zahraničí, zraníte se a chcete využít výhod cestovního pojištění, je nezbytné pojišťovně předložit účtenky za léčbu. Pokud účtenky ztratíte, je pravděpodobné, že vám náklady léčení nebudou proplaceny. Pojišťovna sice bude mít snahu spojit se s daným zdravotnickým zařízením a vyptat více informací o nákladech léčby, ovšem celý proces se tímto může prodloužit či zcela znemožnit.

Absence účtenek může být problémem i při pojištění majetku. Ne všichni lidé si uchovávají účtenky z koupě svých věcí. V případě, že máte sjednané pojištění domácnosti a stane se vám nehoda, při které se váš majetek poničí, pojišťovna bude pravděpodobně vyžadovat doložení paragonů, aby mohla odhadnout výši škody. V případě, že paragony neuchováváte, u některých pojišťoven postačí podepsat Čestné prohlášení o vlastnictví těchto produktů. Jiné však můžou striktně trvat na předložení paragonů o koupi, či alespoň fotografickém důkazu o existenci daných předmětů. V případě, že ani jedno z nich nemáte, může pojišťovna výplatu pojistného plnění odmítnout.

Nedostatečná fotodokumentace

K pojištění majetku se váže další nezbytnost, a tou je nafocení škody. Představte si, že vám na dům spadne větev ze stromu a rozbije vám okna v kuchyni. V ideálním případě byste měli celou záležitost ponechat v původním stavu a vyčkat příjezdu pracovníka pojišťovny. Ovšem ne vždy je to možné a je zřejmé, že se ve vašem obydlí nechcete po několik hodin brodit střepy a obcházet větev, trčící vám do pokoje. Mnoho lidí tudíž škodu odstraní, aniž by ji zdokumentovala. Což je velká chyba - před ostranění škod je potřeba vše důkladně nafotit, aby daný případ pojišťovna mohla zhodnotit. V případě, že fotodokumentace chybí, může pojišťovna snížit pojistné plnění, či jej úplně zamítnout.

nahlášení pojistné události

Neuznání své chyby v případě pojištění odpovědnosti

Pojištění odpovědnosti slouží pro případy, kdy klient nedopatřením zaviní nějakou škodu. Je k nezaplacení například v situacích, kdy člověk vytopí své sousedy, či jinak poškodí nějaké třetí osobě majetek. Ovšem pro uznání škody je důležité, aby tato situace vznikla klientovým zaviněním.

Při nahlášení pojistné události tudíž musí být zřejmé, že škoda vznikla zaviněním pojištěného. Při nahlašování pojistné události tedy tuto skutečnost přiznejte. Věty typu: „Ale to vlastně není moje chyba, já jsem nic nezanedbal.“ by vám mohly snížit či vás zcela připravit o pojistné plnění.

 

 

Mohlo by vás zajímat

thumb
Zelená karta, aneb co nutně potřebujete vědět o tomto dokumentu
11.10.2019

Pro spoustu řidičů je zelená karta jen mlčenlivý společník, který se nenápadně krčí v přihrádce na dokumenty a po kterém sáhnou jen jednou za čas. Co byste však o této kartě měli vědět, abyste se vyhnuli pokutě? Zelená karta je důkazem o tom, že máte…

thumb
Hypotéka pro manžele: co si pohlídat a zařídit, když žádáte společně
10.10.2019

Sníte o tom, že dáte sbohem nájmu a konečně se nastěhujete do vlastního? Mnoha párům či mladým rodinám stojí v cestě za vlastním bydlením vysoké ceny nemovitostí a přísné podmínky hypoték. Jaká specifika má společná hypotéka, tzn. když žádáte společně s…

thumb
Prasklé čelní sklo: co dělat, když se vám na silnici přihodí tato situace
9.10.2019

Řidiči, kteří to zažili, to popisují jako směsici šoku a následné úlevy - ozve se rána a řidič poplašeně zjišťuje, co se stalo. Poté si ulehčeně oddychne, že to odneslo „jenom“ sklo. Odlétnutý kamínek většinou na čelním skle zanechá nepěkný defekt ve…

thumb
Nabourané auto na parkovišti: co v takovém případě dělat a kdo zaplatí škodu?
8.10.2019

Jdete si z nákupního centra, nesete si k autu tašky napěchované nákupem a pochvalujete si, jak výhodně jste nakupili. Najednou vaše oči zažijí šok - povrch vašeho automobilu je nehezky poškrábaný. Veškerá radost z levně nakoupeného másla je tatam. Co teď?…