« zpět na výpis článků

Povinné ručení jde uzavřít i na příbuznou osobu, která vozidlo přímo nevlastní

I když se to zdá přitažené za vlasy, povinné ručení jde podle zákona sjednat i na osobu, která není přímo vlastníkem vozidla. Využívají toho zejména mladí řidiči, kteří si pořizují drahá a silná auta. Ostatně takové povinné ručení na Porsche, nebo Ferrari může mladého řidiče vyjít i na necelých 20 tisíc korun. Havarijní pak i na 150 tisíc ročně.

 

převod hypotéky i přes internet a telefon

  povinné ručení   Srovnat ceny povinného ručení

 

Pojištění sportovních vozů nebo luxusních automobilů může vyjít velice draze. To platí vždy, když vozidlo má vysoký objem, výkon motoru a vlastník vozidla, řidič, je mladý třeba okolo dvaceti let.

„Cena je v tomto případě vždy vyšší z důvodu, že skupina ve věku od 18 do 25 let patří v tabulkách pojišťoven mezi rizikové řidiče, kteří častěji bourají. Rozdíl v ceně povinného ručení sportovního vozu pro řidiče ve věku 20 let a 40 let může být až stoprocentní,“ říká analytik pojistného trhu Porovnej24 Zdeněk Novák. 

TIP: Srovnat Povinné ručení během pár minut se srovnávačem produktů Porovnej24.cz

I zde se však nabízí určité řešení, jak ušetřit, i když je poněkud krkolomné. Je jím domluva s příbuznou osobou – rodičem, prarodičem, která již má vyježděné bonusy a v pojistné smlouvě ji uvést jako pojistníka. Česká legislativa povoluje, aby byl pojistníkem automobilu jiný subjekt než provozovatel či majitel vozidla. Tím pádem mladý řidič zůstává jako vlastník. V pojistné smlouvě jste uvedeni dle velkého technického průkazu, akorát je odlišný pojistník.

„Pojistníkem může být jakákoliv osoba splňující zákonem dané podmínky. Nevýhoda tohoto může být to, že v případě zavinění nehody se odečítají veškeré bonusy a cena povinného ručení se zvedá jak vám tak i osobě napsané jako pojistník. Další nevýhodou může být to, že se vám nenačítají žádné bonusy a tím pádem do budoucích let budete mít stále vysoké ceny za povinné ručení vozu,“ vysvětluje Novák.

TIP: Nejlevnější Povinné ručení najdete zde

Na druhou stranu výše uvedené může být řešením pro ty mladé řidiče, jimž pojišťovny automaticky nabízejí drahé povinné ručení nebo i havarijní pojištění. V běžných aut nejde o závratné ceny, avšak u drahých a silných aut se často jedná o závratné sumy. Povinní ručení například pro Porsche 911 z roku 2014 pro řidiče ve věku 40 let vychází totiž zhruba na jedenáct tisíc, u mladého řidiče to může být ale i klidně dvojnásobek, nebo trojnásobek. To samé platí pro havarijní pojištění, které u zmíněného Porsche přijde na 90 tisíc korun ročně pro vyježděného řidiče. Například u Ferrari jsou ceny ještě vyšší, tam havarijní pojištění přijde vyježděného řidiče klidně i na 150 tisíc korun ročně. 

Další tematické články: povinné ručení

 

Další článek: Smlouvy na povinné ručení se jen tak nezbavíte »