« zpět na výpis článků

Překvapivé způsoby, jak ušetřit za volání

Chcete se dostat na nejnižší možnou částku, kterou je třeba každý měsíc vynaložit za telefonování? Chcete si vybrat a namíchat z nejčerstvějších produktů přenášení zvuku svůj originální koktejl, na kterém si zaručeně pochutnáte? Chcete mít jistotu, že neplatíte ani o korunu víc, než musíte? Tak kdo by nechtěl? Pojďme na to!https://www.porovnej24.cz/telefonovani/tarify/zadani

 
Existují tři nejrozšířenější možnosti, jak si za nějaký ten peníz zajistit obousměrný přenos vašeho hlasu:
 
1) Klasičtí operátoři – stará známa trojice, sestávající z O2, T-Mobile a Vodafone
2) Virtuální operátoři
3) Mobilní aplikace s datovým přenosem zvuku
 
Jak získat nejlevnější tarif u klasických operátorů?
S klasickými operátory je pro sražení měsíčních poplatků nezbytné umění vyjednávat. Jak vám prořízlá pusa zajistí lákavější ceny?

Zavoláte, zeptáte se na možnost výhodnějšího tarifu (nebo dokonce „pohrozíte“, že pro něj zajdete ke konkurenci), operátor Vám sdělí, že levnější tarif není v nabídce, nebo nabídne tarif jiný, novější, ale pro vás stále ještě drahý či šitý na Míru (ale ne na Vás, vy se jmenujete Pavel).

Při úspěšném vyjednávání jde především o to, kolik es máte v rukávu. První eso
je nemít zatím podepsanou smlouvu s aktuálním operátorem – vaše věrnost k současnému operátorovi je podmíněna Vaší současnou spokojeností, nikoli vaším podpisem. Druhé eso je být věrný aktuálnímu operátorovi již delší dobu – důkaz, že neradi zaběhnuté věci měníte a pravděpodobně budete při kladném vyřízení žádosti o slevu věrni i nadále, a také důkaz o tom, že jste zatím byli schopni každou měsíční pálku předchozích 8 let víceméně v termínu zaplatit.
 
V případě, že obě esa v rukávu skutečně máte, řekněte o nich operátorovi, aby věděl, že o nich víte. Cílem vyjednávání je získat lepší cenu u současného operátora – ten ví, proč si vás vážit. Poté se poohlédněte po nabídkách konkurence – na jejich webech stačí vyplnit vaše číslo a operátor se vám s nabídkou ozve sám. Vysvětlete, že současnému operátorovi na Vás nezáleží přes to, že u něj platíte plnou cenu již 8 let. Se získanou nabídkou volejte opět svému operátorovi a klidně řekněte, že jste se bavili s operátorem jiným, který vám výhodnější nabídku dal. Dokud cena klesá, opakujte postup a střídejte telefonáty oběma operátorům, dokud se nedostanete na (pro Vás) skutečné cenové dno.
Při vyjednávání se nenechte zmást tím, že po vás operátor bude chtít rozhodnutí ihned ve snaze zamezit vašemu dalšímu rozmýšlení či dalšímu telefonátu s konkurencí, vždy můžete zavolat zpátky.
Rovněž se nebojte vyslovit vaše skutečné představy o tarifu a Vámi očekávané ceně – divili byste se, co všechno lze na tarifu k Vašemu prospěchu změnit, když se „chce“.
 
Pokud jste v rukávě nenašli eso ani jedno, nebo se vám vyjednávací „kolečko“ zaseklo a nejde s ním hnout, možná by Vás zajímalo, co si představit pod pojmem „Virtuální operátor“.
 
 
Virtuální operátoři
Virtuální operátor nevlastní vysílače, ústřednu a mnohdy nemá ani své callcentrum. Vše, nebo část z toho si totiž pronajímá či objednává od jiných firem a to jediné, co dokazuje jeho existenci je mnohdy jen sim karta, webová stránka a bankovní účet. O existenci jeho služeb ale dumat nemusíte – virtuálních operátorů máme v tuzemsku již několik desítek a pár let již fungují. V případě, že dokážete definovat své potřeby a víte přesně, co od operátora chcete, pravděpodobně si nějakého toho „virtuála“ vyberete.
 
Mobilní aplikace a datové tarify.

Cenově atraktivní volání si můžete zařídit díky mobilním aplikacím.
Skype, Messenger (fungující v rámci Facebooku), nebo Viber dokážou
obousměrně přenášet zvuk mezi dvěma telefony. Tento způsob volání má velkou výhodu a také velikou nevýhodu. Výhodné je, že pro komunikaci využíváme datový tarif a nikoli tarif určený operátorem pro volání, který bývá dražší. Nevýhoda tkví v tom, že zdarma můžeme volat jen mezi dvěma chytrými telefony, z nichž každý má v sobě nainstalovanou stejnou aplikaci. V
praxi to znamená, že se zřejmě nedovoláme leckterému seniorovi, na úřad, svému rodičovi, kterého těmito novinkami již nechceme zatěžovat, nebo svému dítěti, od kterého jsme se o výhodách těchto novinek ještě nenechali přesvědčit.
V případě, že zmíněné aplikace používá prakticky celé vaše okolí včetně Vašich rodičů, má pro Vás takové řešení smysl, zvláště uvážíte-li, že taková aplikace nabízí například i vylepšenou obdobu SMS (také využívající data) a videohovory
– u videohovorů ale pozor na objem stažených a odeslaných dat. Lépe je používat s využitím domácí nebo veřejné wi -fi, abychom předčasně nevyčerpali draze zaplacená data.
 
Zajímavou variantou by mohl být i telefon s podporou 2 sim karet, kde jednu lze používat pro přijímání hovorů a nejnutně jší klasické telefonáty – takže s velmi levným a omezeným tarifem od klasického operátora, a druhou z
nich právě pro datové přenosy, tedy datové volání a datové zprávy jako náhražku klasických SMS. Experimenty s více než jednou sim kartou můžete samozřejmě
provozovat i při křížení klasického operátora s virtuálním.
 
Jak s tím vším naložit?
Každé odhodlání ušetřit znamená především plán. A abyste takový plán připravili, je třeba také zjistit, co přesně je vaším cílem. Můžete například stáhnout poslední 3 platební výpisy z webu nebo mobilní aplikace vašeho operátora a zjistit, jak často a v jaké míře konkrétní služby využíváte. Určitě najdete nějaké vaše typické „zbytky“ (služby, které nikdy cele nevyužijete, přesto
že je platíte), nebo naopak obvyklá překročení stanoveného limitu, za která zase platíte pravidelně víc, než byste museli. Pak už nezbývá nic jiného, než vaše nové poznatky pečlivě porovnat s existující nabídkou a začít chytře šetřit.
Hodně štěstí při míchání vlastního komunikačního koktejlu!
 
 
 
 
 

Další článek: Na levné tarify od alternativních mobilních operátorů se stále čeká »