« zpět na výpis článků

Prosinec 2016 - Jaké jsou novinky na trhu s povinným ručením

Smlouvy povinného ručení se snaží podle z průzkumů aktualizovat asi jen 17 procent motoristů. „Dělají rozhodně špatně, protože trh s autopojištěním nabízí nepřeberné množství nových nabídek skoro každý měsíc. Ti, kteří se o to zajímají, tak mají šanci nejenom ušetřit, ale i získat různé asistenční služby takzvaně v ceně,“ říká manažer srovnávače Porovnej24.cz Zbyněk Laisek.

převod hypotéky i přes internet a telefon

  povinné ručení   Srovnat ceny povinného ručení

 

Více než tři pětiny lidí netuší, co znamená výročí smlouvy. Že ji v tomto období mohou vypovědět bez jakýchkoli sankcí. Což značí, že kdokoli chce vypovědět smlouvu u povinného ručení, musí tak učinit nejpozději šest týdnů před koncem ročního pojistného období, jinak se mu smlouva automaticky prodlouží. A v tom bývá často jádro pudla. Lidé to neřeší, anebo to řeší pozdě, a pak platí za něco, co už dávno stojí třeba polovinu.

TIP: Srovnejte si povinné ručení

Ti, kteří situace využívají, mohou vydělat na ceně i kvalitě. Na jedné straně totiž na českém trhu přetrvává tvrdý konkurenční boj se stálým tlakem na co nejnižší cenu pojistného a na druhé se zlepšují nabídka asistenčních služeb pojišťoven. Z dat shromažďovaných Porovnej24 přitom vyplývá, že trh s povinným ručením aktuálně nabízí zřejmě tu nejvýhodnější nabídku, protože od příštího roku ceny povinného ručení kvůli nové legislativě zřejmě stoupnou.

„Sestavili jsme pro klienty Porovnej24, kteří si jeho prostřednictvím mohou kdykoli vyhledat tu nejvýhodnější nabídku na trhu, ale zároveň i velmi rychle a pohodlně z domova povinné ručení uzavřít, přehled aktuálně nejzajímavějších novinek na trhu s povinným ručením,“ uvádí Novák.

Allianz: Autopojištění začala počítat na základě ujetých kilometrů bez telematické jednotky. Variantu podle odhadu ujetých kilometrů si nastaví každý řidič sám. Podle ročního zúčtování pak na ní buď nebude nic měnit, nebo mu Allianz peníze vrátí, pokud najede méně, či pojišťovně doplatí, protože najezdí víc. Důkazem bude fotografie tachometru nebo návštěva pobočky. Součástí je i kontrola nastavená tak, aby tuto důvěru řidiči nemohli zneužívat.

Axa: Od podzimu zákazníci pojišťovny prostřednictvím mobilního hodnotícího systému zasílají podněty a připomínky týkající se odbornosti personálu a rychlosti řešení požadavků. Do pilotní fáze hodnocení zaměstnanců a produktů se zapojilo čtrnáct poboček v Česku.

Česká pojišťovna: Novinku na webových stránkách představuje on-line chat, který mohou lidé využít pro dotazy k pojištění či pojistné události. Na pobočkách si zase mohou sjednat pojištění za pomoci biometrického podpisu. Výhodou je nejen jeho šetrnost k životnímu prostředí, ale i fakt, že veškeré dokumenty přijdou elektronicky na e-mail.

ČPP: Klienti, kteří si sjednají do konce roku 2016 novou smlouvu životního nebo neživotního pojištění, k ní získají dárek v podobě cestovního pojištění pro rodinu na dvacet dní zdarma. Nabídku cestovního pojištění ČPP s úspěchem promovala ČPP v předchozím roce, pozitivní přijetí a zájem klientů vedly k využití tohoto benefitu také v rámci aktuální kampaně.

ČSOB Pojišťovna: Prémiová varianta povinného ručení zahrnuje pojištění škod na vlastním vozidle až do výše deset tisíc korun. Nabízí také úrazové pojištění řidiče s doživotní rentou. Nyní připravuje propracovanější systém hodnocení rizikovosti každého šoféra.

Direct: Pokračuje ve zjednodušování, které se tentokrát týká nafocení auta při uzavření havarijního pojištění. Nemusí to udělat pracovník pojišťovny, Direct klientům dává přesný návod, jak si auto vyfotit. Snímky pak pošlou e-mailem a pojišťovna je přiřadí k jejich smlouvě. Stále přitom zůstává varianta nechat si auto nafotit pracovníky Directu.

Generali: Do prodeje nastoupily nové bezlimitní asistenční služby, které lze v případě uzavření nové smlouvy ručení Komplet nebo Exkluziv nebo při komplexním pojištění vozidla (ručení + havarijko) získat až o 40 % levněji. Další novinku chystá na jaro: půjde prý na trhu o zcela nové doplňkové pojištění.

Hasičská: Chystá inovaci současného pojištění. Hodlá jím zvýhodnit řidiče, kteří jsou u Hasičské vzájemné pojišťovny dlouhodobě vázaní a neměli žádnou pojistnou událost. Nabídne i nová připojištění.

Kooperativa: Chystá se nasadit zcela nový model asistenčních služeb, kde si každý klient bude moci pojistit asistence „na míru“. Zároveň si nastaví limity jen pro účely, ke kterým vozidlo používá. Pro začátek jarní sezony připravuje pro český trh „naprostou novinku“, kterou se bude snažit oslovit širokou motoristickou veřejnost.

Slavia: Připravuje spuštění nového autopojištění, které přinese inovace zaměřené zejména na zvýhodnění nejméně rizikových řidičů. Zároveň rozšíří jubilejní variantu limitů povinného ručení, zavede nová připojištění a GAP v havarijním pojištění.

Uniqa: V běhu je nová asistence „Právník do auta“ k řešení složitých právnických situací spojených s provozem vozidla. Uniqa ji přidává na rok zdarma k povinnému ručení.

PRO SROVNÁNÍ POJIŠŤOVEN POVINNÉHO RUČENÍ NA POROVNEJ24 KLIKNĚTE ZDE

Další tematické články: povinné ručení

 

Další článek: Zdraží povinné ručení nová legislativa? A kdy? »