« zpět na výpis článků

Velký pojišťovací bratr využívá služeb Facebooku

Jedna z předních britských pojišťoven Admiral zohledňuje do výpočtu výše pojistného u povinného ručení pro prvořidiče jejich „facebookové projevy“. Nahrazuje tím nedostatek údajů o tom, jak si vedou za volantem.

povinné ručení

  povinné ručení   Srovnat ceny povinného ručení

 

Kdo píše na Facebooku hodně vykřičníků, nebo například často používá silné sebevědomé výrazy jako „vole“ nebo „krávo“, to při sjednávání povinného ručení může mít v budoucnu těžké. Nové službě britské pojišťovny Admiral určené pro prvořidiče a uvedené na trh pod značkou Firstcarquote, se totiž jeví jako nevyzpytatelný a potenciálně nebezpečný. Naopak, kdo působí na sociální síti organizovaně – například tím, že si nesjednává schůzky s kamarády „na odpoledne“ a přesně v „15:00“ – může ušetřit. Podle Guardianu rozdíl v ceně může činit v přepočtu až 10 600 korun ročně.

TIP: Srovnejte si aktuální nabídky povinného ručení

„Logiku to dává, u pečlivějšího řidiče pojišťovna spíše očekává, že bude jezdit bezpečněji a způsobovat méně škod. Na druhou stranu bych rád viděl výsledky takové analýzy, tedy zejména, jak počítač vyhodnotí profil člověka jen podle slov,“ myslí si analytik pojistného trhu Porovnej24 Zdeněk Novák.

Upozorňuje však na to, že podobně jako pojišťovny se sociálními sítěmi pracují i banky a nebankovní instituce v oblasti půjček. Sami zástupci bank a pojišťoven udávají, že se sociálními sítěmi pracují zejména v těch případech, kdy mají nějaké podezření například na pojistné podvody. Britský přístup zohledňovat obsah na sociálních sítích rovnou do výše ceny označují spíše jako marketingový tah konkrétní pojišťovny.

„Zajímavý je i přístup samotného Facebooku k celé věci. Zatímco při pojistném podvodu je zkoumán každý status jednotlivě a ručně, výpočet výše povinného ručení provádí strojová analýza. A právě té se na své sítí Facebook brání,“ uvádí Zdeněk Novák.

TIP: Spočítejte si cenu povinného ručení

Už před třemi lety posuzování schopnosti klienta splácet na základě jeho profilu na sociálních sítích zahrnulo do svých výpočtů několik v Česku působících nebankovních poskytovatelů půjček. Následně toho však museli nechat. Facebook změnil podmínky, ve kterých uvedl, že obsah profilů nesmí být používán ke zjišťování úvěruschopnosti. Facebook nepodporuje aplikace, které by skenovaly profily klientů a čerpaly z nich data pro strojové zpracování.

Další tematické články: povinné ručení

 

Další článek: Limity pojistného plnění jsou u povinného ručení důležité »