« zpět na výpis článků

Etický kodex na ochranu zákazníka před neférovými dodavateli energie

Etický kodex je soubor základních pravidel etického a profesionálního jednání obchodníků s elektřinou či plynem, který sestavil Energetický regulační úřad (ERÚ) na obranu zákazníka. Zobrazte si seznam firem, které se dobrovolně přihlásili k dodržování etických pravidel. Pokud mezi nimi nenajdete svého dodavatele energie, je možné, že nemusí poskytovat férové služby, protože to neodpovídá jeho obchodnímu stylu. Etický kodex definuje 24 pravidel, které by měly být dodržovány během poskytování elektřiny nebo plynu.

 elektřina  Srovnejte ceny elektřiny    plyn  Srovnejte ceny plynu

 

Nejzajímavější pravidla

Pravidlo 1
Řídit se obecně závaznými právními předpisy.

Pravidlo 2
Nezneužívat svého postavení na trhu.

Pravidlo 6
Poskytovat pravdivé informace v přesně formulované podobě.

Pravidlo 9
Uvádět zřetelným způsobem informace – na jak dlouho se smlouva uzavírá, výše zálohy, způsob úhrady, termín zahájení a informaci o právu odstoupit.

Pravidlo 12
Odpovídat na všechny otázky zákazníka přesně a srozumitelně a nezamlčovat žádné skutečnosti.

Pravidlo 16, 17
Definuje způsob vracených přeplatků do 14 dní od vyúčtování nebo placení úroků.

Pravidlo 18
Brát ohled na nedostatek obchodních zkušeností zákazníka a nezneužít důvěry, jeho věku, nemocí.

Pravidlo 21
Postupovat v procesu změny dodavatele tak, aby klienta nevystavil riziku smluvních sankcí.

Pravidlo 24
Sdělit zákazníkovi podmínky ukončení smluvního vztahu a termín, k jakému by byl smluvní vztah ukončen, kdyby se tak zákazník rozhodl.

Srovnat ceny energií

Další tematické články: energie, ceny energií, distribuce plynu

 

Další článek: Jak ušetřit na topení bez větších investic? »