Menu

15 x nejlepší hybrid na českém trhu

Aktualizováno dne 29.3.2022

Regulace ze strany Evropské unie a celosvětový trend směřuje k elektromobilitě. Nutně to nemusí znamenat plně elektrický automobil, dostupné jsou i automobily s označením hybrid. Jaké modely jsou u nás dostupné a které jsou nejoblíbenější?

15 x nejlepší hybrid na českém trhu
12 minut čtení
Povinné ručení

Jako hybrid se označuje automobil s vlastnostmi někde mezi spalovacím motorem a elektromobilem. Spalovací motory produkují vysoké emise CO2, které se výrobci snaží co nejvíce srazit. Na oblibě tak získávají kromě elektromobilů také hybridy. Některé jsou schopny jet desítky kilometrů naprosto bezemisně. U hybridu si můžete navíc vybrat, jestli pojedete na elektřinu, nebo upřednostníte spalovací motor.

hybridní auta

Hybrid, plug-in hybrid, mild-hybrid. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Při zkoumání nabídky hybridů narazíte na pojmy hybrid, plug-in hybrid, nebo mild-hybrid. Co to znamená a jak se v nich vyznat? U mild-hybridu je zapojení elektromotoru nejmenší a představuje jen pomocníka spalovacího motoru ve chvílích vyšší spotřeby. Elektromotor se u mild-hybridu nenabíjí ze sítě. Největší zapojení elektromotoru je naopak u plug-in hybridu, který na elektromotor bez zapojení spalovacího motoru najede i desítky kilometrů.

Na jízdu s hybridním automobilem je však potřeba si zvyknout a naučit se jezdit s hybridním systémem efektivně. Spotřeba se obvykle ustálí a dosáhne minimálních hodnot zhruba po roce používání. Ani u hybridních automobilů nezapomínejte na sjednání povinného ručení ještě dříve, než vyrazíte na cesty. Za zvážení stojí u nového automobilu i havarijní pojištění.

Tip! Chcete nové, anebo ušetřit na stávajícím? Ani jedno není problém. Kompletní výčet všech možných připojištění naleznete v našem srovnávači povinného ručení.

Porovnej povinná ručení

hybrid

1.) Mild-hybrid

Mild-hybrid je takový opravdu umírněný elektromobil. Elektromotor je jen pomocníkem spalovacího motoru, na kterém všechno stojí. Elektromotor pomáhá ve chvílích, které bývají nejvíce náročné na spotřebu paliva, tedy s rozjezdem a akcelerací. Sám automobil ale elektromotor pohánět nedokáže (napětí má pouze 48 V nebo 24 V). U mild-hybridu se elektromotor dobíjí převodem kinetické energie na elektrickou energii, tedy při brzdění.

Hyundai Tucson MHEV

Jako mild-hybrid se označuje Hyundai Tucson MHEV. Tento automobil se i přes elektromotor drží oblíbeného a osvědčeného vzhledu SUV z nošovické továrny. Ostatně vzhled je jeden z velmi chválených parametrů stejně jako výbava. Horší už je to ale se spotřebou, která ve městě dosahuje průměrně 10 litrů na 100 kilometrů. Při pohodové jízdě mimo města se dostanete s dieselovým motorem na spotřebu 6 l/100 km.

e-Skyactiv X

Zajímavý mild-hybrid nabízí také Mazda. Jde o model e-Skyactiv X. Motor je kombinací vznětového a zážehového, navíc je doplněn elektromotorem - Mazda využívá 24 V. V městském provozu ale nedokáže jet jen na elektrický pohon. Za městem má spotřebu 6,5 litrů na 100 kilometrů.

Volkswagen Golf 8

V kategorii mild-hybridů je i Volkswagen Golf 8 (1.5). Golf u nás známe hlavně s dieselovým motorem, ale i v mild-hybrid verzi má co nabídnout. Na první pohled u něj ale nejspíš nepoznáte, zda jde o klasiku, nebo elektromotor.

Tip! Bojíte se vysokých nákladů na elektřinu? Zadejte několik údajů o vás a vaší domácnosti do energetické kalkulačky a obratem porovnejte, na kolik vás vyjde elektřina u různých dodavatelů ve vašem kraji:

Porovnej dodavatele elektřiny

Lexus

2.) Hybrid

O něco větší zapojení elektromotoru do jízdy je u vozidel, která nesou označení hybrid. Spalovací motor má klid i v případě popojíždění v kolonách. Výkon elektromotoru je takový, že utáhne navíc nejen klidné pomalé popojíždění, ale i mírné zrychlení v koloně. Baterie se u hybridu dobíjí buďto ze spalovacího motoru nebo při brzdění rekuperací. Klasický hybrid už poměrně výrazně snižuje spotřebu např. ve městech, kde se často rozjíždí a brzdí.

Lexus Hybrid NX

Příkladem je Lexus Hybrid NX 300h, který v městském provozu s benzinovým motorem jezdí průměrně za 6 litrů na 100 kilometrů

Toyota Yaris

Do města se hodí i Toyota Yaris s elektromotorem. Toyota Yaris hybrid je ve městech velmi svižná a má zrychlení, které vám budou na semaforech ostatní závidět. Spotřeba při běžné městské jízdě je okolo 5 litrů na 100 kilometrů. Pokud vyrazíte na dálnici, spotřeba vyroste na 7 litrů na 100 kilometrů. 

Toyota Corolla hybrid

U Toyoty ještě zůstaneme. Toyota Corolla hybrid je velmi výkonné auto, které seženete klidně i s dvoulitrovým motorem. I jízda, kdy auto nešetříte, mívá pěknou spotřebu 7 litrů na 100 kilometrů

Toyota Auris hybrid

Spokojené řidiče a nadšené zastánce má další Toyota Hybrid. Ještě nižší spotřebu má Toyota Auris hybrid. Kombinovaná spotřeba dosahuje 5 litrů na 100 kilometrů

Toyota C-HR hybrid

Z kategorie SUV, která jsou hybridní, stojí za zmínku určitě Toyota C-HR hybrid. U tohoto hybridu můžete jet na elektromotor i více než 50 km/h, což není u všech hybridů samozřejmostí. 

Honda CR-V Hybrid

Opustíme-li Toyotu, stojí za to prozkoumat automobil Honda CR-V Hybrid. Automobil Honda CR-V je nejprodávanější SUV na světě. Jde o rodinné auto a v hybridní výbavě má spalovací motor a dva elektromotory. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za 8,8 vteřiny

Hyundai Hybrid Ioniq

Z této kategorie je potřeba také zmínit novinku Hyundai Hybrid Ioniq. Automobil je vybavený 6stupňovou dvouspojkovou převodovkou, spalovací motor je 1.6 GDI a elektromotor se nabíjí při zpomalování rekuperací. Elektromotor pak pomáhá při akceleraci, pomalé jízdě a jízdě do kopce. 

Tip! Možná jste netušili, že si na nového hybrida můžete půjčit i s 0% úrokem. Podívejte se, kdo na finančním trhu teď nabízí nejlepší podmínky k půjčkám:

Najděte nejvýhodnější půjčku

Plug-in hybrid

3.) Plug-in hybrid

U plug-in hybridu je zapojení elektromotoru největší. Řidič už se může rozhodnout, zda ho bude nabíjet nejen při rekuperaci, nebo ze spalovacího motoru, ale tentokrát i ze sítě nabíjecím kabelem. Zjistěte, za jaké ceny můžete dobíjet elektromotor.

Elektromotor sám zvládne několik desítek kilometrů. Řidič si může vybrat, jestli využije spalovací motor, elektromotor, nebo kombinaci obou. Plug-in hybrid je vybaven větší baterií, ta na druhou stranu zvyšuje spotřebu, a to až o jeden litr. To bývá znát v jízdě po dálnici, kdy se nemá elektromotor jak dobíjet.

Toyota RAV4 hybrid plug-in

Automobilem, který je dotažený do posledního detailu, je Toyota RAV4 hybrid plug-in. Dojezd čistě na elektřinu je 75 kilometrů. Spotřeba dosahuje hodnot 1 litr na 100 kilometrů a jízda tímto SUV je zážitek i z pohledu výkonu.

Škoda Superb iV

Příkladem plug-in hybridu je také Škoda Superb iV. 

Toyota Prius hybrid

Velmi známá je Toyota Prius hybrid s plug-in hybridním motorem. Tento automobil má uvedenou spotřebu 1 l/100 km. Reálně se pohybuje okolo 3 litrů na 100 kilometrů a když vyrazíte na cesty ostřeji, dostanete se na 5 l/100 kilometrů. Spalovací motor ale není žádné tintítko. Dodává se s 1.8 benzínovým motorem

Kia Sportage Plug-in hybrid

Novinkou na poli sériové výroby je Kia Sportage Plug-in hybrid, která se vyrábí na Slovensku. Celý automobil byl navržen tak, aby se do něj pohodlně vešla elektrifikovaná jednotka. Údaje výrobce slibují spotřebu 1,1 l/100 km a bezemisní dojezd 70 kilometrů, což by mělo stačit na běžné každodenní popojíždění.

Ford Kuga Plug-In Hybrid

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) stojí docela určitě také za zmínku. Jde o automobil, který byl v první polovině roku 2021 nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Je vyrobený tak, aby ujel 56 kilometrů čistě na elektřinu. 

S hybridním automobilem můžete vyhrát i nad parkováním v Praze. Nebudou vám zapovězena parkovací místa v modrých zónách. Stačí splnit s automobilem podmínku, že emise CO2 v kombinovaném provozu nepřesahuje 50 g / km, a nechat si vystavit příslušné parkovací oprávnění za 100 korun.

Tip! Chcete si porovnat ceny pojišťoven s volbou vlastních tipů připojištění právě na váš vůz? Stačí zadat pár údajů:

Porovnej havarijní pojištění

Mohlo by vás zajímat

odvoz auta
Dovoz aut z Německa: Vyplatí se ještě?
14.5.2022

Ještě před několika lety byl dovoz aut z Německa zárukou kvality. České autobazary i soukromí prodejci si oproti německým vysloužili nálepku těch, kteří před každým prodejem stočili tachometr.

autosalon
Je lepší koupit auto na leasing nebo půjčku?
10.5.2022

Pokukujete po novějším typu automobilu, ale nemáte našetřenou celou částku? Možná dumáte, jak nákup vysněného vozu zafinancujete. Zjistěte, zda se vám vyplatí vzít si na auto na leasing nebo půjčku (úvěr).

hloubka dezénu
Kde se měří hloubka dezénu pneumatiky?
7.5.2022

Výměna pneumatik je pravidelně spojená s otázkou, zda jsou pneumatiky v pořádku a zda nejsou sjeté. Nejde o něco, co bychom mohli vyhodnotit jen tak od oka. Hloubka drážek se musí měřit. Jak a kde se měří hloubka dezénu pneumatiky?

přihlášení auta z německa
Přihlášení auta z Německa – co všechno je potřeba zařídit?
3.5.2022

Vyhlédli jste si vaše vysněné auto v německém autobazaru? Zjistěte, jak vyřešit přihlášení auta z Německa, aby bylo všechno richtig. Veškeré administrativní kroky jsme přehledně sepsali do několika bodů, tudíž ani ta nejsložitější byrokracie nebude mít…