Menu
Místo, které je
přesně pro vás
Všechny vaše kalkulace, smlouvy a
údaje máte v klientské zóně
Stačí jen použít e-mail,
který jste zadali při srovnání
Doporuč a získej!
Pošlete to dál a vydělejte
Sdílejte svůj
odkaz
Kamarád
ušetří
Získá bonus
200 Kč
A vy vyděláte
peníze

Nejúspornější auta na trhu. 6 automobilů, které vás překvapí svou spotřebou

Nejúspornější auta na trhu. 6 automobilů, které vás překvapí svou spotřebou
6 minut čtení
Životní styl
5.4.2019

Je pro vás spotřeba paliva jedním z nejvýznamnějších parametrů při výběru auta? Bohužel se na údaje, které uvádí výrobci aut, nelze tak úplně spoléhat. Často zjistíte reálnou spotřebu až ve chvíli, kdy už auto nemůžete vrátit. A samozřejmě bývá takřka vždy vyšší, než je oficiálně uvedeno. Proto vám dnes přinášíme článek s tipy na 6 automobilů v různých cenových kategoriích, které mají spotřebu velmi příjemnou. Která nejúspornější auta si můžete koupit?

Společnost Transport & Environment se sídlem v Bruselu (mezinárodní sdružení 58 většinou evropských společností) nedávno ve své zprávě uvedla, že rozdíl mezi oficiálními testy jednotlivých výrobců vozidel a skutečností se každý rok o něco zvětšuje. Největší rozdíly byly zaznamenané u vozů značky Mercedes třídy A a E, které v průměru spotřebují o 54 % více paliva, než je udáváno. Za ním následuje Audi a Smart s rozdílem 49 %.

Jak probíhají testy?

A jaký je důvod, že nejúspornější auta nakonec vůbec úsporná nejsou? Viníkem jsou laboratorní testy, které dostatečně nesimulují reálný provoz. Společnosti sami uznávají různé testovací nepřesnosti, kdy není nic výjimečného ani odchylka do 50 %. A samozřejmě při testování vymýšlejí automobilky i různé kličky, jak spotřebu snížit (použijí pneumatiky s nízkým valivým odporem, upraví úhel kola pro snížení tření, zatlačí brzdové destičky pro eliminaci tření apod.).

Od září 2017 se zavedl Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Prodedures, který nahrazuje původní metodu testování. Výsledky by tak měly být přesnější a hlavně reálnější. Automobilky si ale vždy najdou cestu, jak test maličko upravit k obrazu svému.

Nejúspornější auta v reálném provozu

Podle největšího britského prodejce aut What Car mají nejmenší spotřebu například tato auta: Suzuki Ignis 1.2 SVHS, Suzuki Celerio 1.0, Opel Astra 1.6 CDTi ECOTEC nebo ve vyšší cenové kategorii Renault Kadjar 1,5 dCi 110. Rozsáhlý test automobilů provedl i server auto.cz, který mezi nejlepšími uvedl Peugeot 308 1.5 BlueHDi či Seat Leon ST 2.0 TDI.

Suzuki Ignis 1.2 SVHS

Suzuki Ignis je nejlevnější čtyřkolka na českém trhu. Malé, ale živé auto spotřebuje na 100 kilometrů 4,7 litru paliva a nové stojí asi čtvrt milionu korun.

Suzuki Celerio 1.0

Minivůz Suzuki Celerio sice není vozidlo pro velké rodiny, zato se ale může pochlubit poměrně zajímavou základní výbavou. Spotřebuje 4,9 litru na 100 kilometrů a za nový vůz zaplatíte přibližně 240 000 Kč.

Opel Astra 1.6 CDTi ECOTEC

Opel Astra je automobil příjemný na pohled a spadající do nižší třídy. Na 100 kilometrů spotřebuje v průměru 5 litrů a jeho cena začíná na částce kolem půl milionu.

Renault Kadjar 1,5 dCi 110

SUV automobily rozhodně nemusí mít nutně velkou spotřebu. Důkazem toho je i Renault Kadjar, který si bere v průměru 5,1 litru na 100 kilometrů. Nejen, že nespotřebuje tolik paliva, ale navíc i skvěle vypadá. Seženete ho v základní výbavě za cenu lehce přesahující půl milionu korun.

Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Pohodový společník pro mladou rodinu nebo pár na kratší i dlouhé cesty. Dobře vypadá a nezruinuje vás. Peugeot 308 má udávanou kombinovanou spotřebu 3,7 litru na 100 kilometru. Skutečná spotřeba je o něco vyšší, ale přesto není špatná. Počítejte přibližně s 5,5 litry na 100 kilometrů.

Seat Leon ST 2.0 TDI

Sportovně laděný krasavec Seat Leon spotřebuje na 100 kilometrů asi 5,8 litru. V základní verzi vás vyjde na necelých 400 000 Kč. 

Tip! Zajímá vás, jak ušetřit nejen na palivu, ale i na nákladech spojených s povinným ručením? Porovnáním cen můžete výrazně ušetřit.

[maxbutton id="1" text="Povinné ručení od 1900 Kč" ]

Čarování s emisemi

Automobilky často nezkreslují jen spotřebu vozu, ale i další důležité faktory – například emise. Jistě ještě všichni pamatujeme aféru automobilky Volkswagen. Později byl vyšetřován i koncern Daimler (Mercedes), který měl taktéž instalovat zařízení, které reguluje neoprávněně emise.

Pokud hledáte skutečně úsporné auto a je to pro vás jedno z nejdůležitějších hledisek, dejte raději na recenze skutečných lidí nebo rady známých než tabulkové propočty udávané automobilkou.

Mohlo by vás zajímat

thumb
Zelená karta, aneb co nutně potřebujete vědět o tomto dokumentu
11.10.2019

Pro spoustu řidičů je zelená karta jen mlčenlivý společník, který se nenápadně krčí v přihrádce na dokumenty a po kterém sáhnou jen jednou za čas. Co byste však o této kartě měli vědět, abyste se vyhnuli pokutě? Zelená karta je důkazem o tom, že máte…

thumb
Hypotéka pro manžele: co si pohlídat a zařídit, když žádáte společně
10.10.2019

Sníte o tom, že dáte sbohem nájmu a konečně se nastěhujete do vlastního? Mnoha párům či mladým rodinám stojí v cestě za vlastním bydlením vysoké ceny nemovitostí a přísné podmínky hypoték. Jaká specifika má společná hypotéka, tzn. když žádáte společně s…

thumb
Prasklé čelní sklo: co dělat, když se vám na silnici přihodí tato situace
9.10.2019

Řidiči, kteří to zažili, to popisují jako směsici šoku a následné úlevy - ozve se rána a řidič poplašeně zjišťuje, co se stalo. Poté si ulehčeně oddychne, že to odneslo „jenom“ sklo. Odlétnutý kamínek většinou na čelním skle zanechá nepěkný defekt ve…

thumb
Nabourané auto na parkovišti: co v takovém případě dělat a kdo zaplatí škodu?
8.10.2019

Jdete si z nákupního centra, nesete si k autu tašky napěchované nákupem a pochvalujete si, jak výhodně jste nakupili. Najednou vaše oči zažijí šok - povrch vašeho automobilu je nehezky poškrábaný. Veškerá radost z levně nakoupeného másla je tatam. Co teď?…