Menu

Nahlášení pojistné události: jaké chyby vás můžou připravit o pojistné plnění?

26.4.2018
Nahlášení pojistné události: jaké chyby vás můžou připravit o pojistné plnění?
6 minut čtení
Pojištění

Představte si, že léta poctivě platíte pojistku a najednou se vám stane pojistná událost. Každé neštěstí se však snáší mnohem lépe, když víte, že vás čeká tučný balík peněz od pojišťovny. Ale ouha  v některých případech se nemusíte pojistného plnění dočkat vůbec, ať už z důvodu chyb v nahlášení pojistné události, nebo kvůli výlukám.

Předesíláme, že pojišťovny nemají zájem své klienty šidit na pojistném plnění a v případě nepříjemné životní události se snaží svým pojištěncům nelehkou situaci po finanční stránce usnadnit. Ovšem někdy klient nevědomky nahlášení pojistné události tak zkomplikuje, že je velmi složité, či téměř nemožné danou situaci posoudit a peněžní prostředky vyplatit. Jakých chyb se vyvarovat?

Opožděné zavolání asistenční služby

Při zdravotních komplikacích v zahraničí se snažte zavolat asistenční službu co nejdříve. Může se vám totiž stát, že vás převezou do zdravotního zařízení s příliš drahými náklady na léčbu. Pokud se asistenční službě ozvete například až po provedeném lékařském ošetření, tak vám kvůli tomu samozřejmě neodmítne pomoc, ale toto zpoždění se vám může prodražit. Náklady léčby totiž můžou přesahovat limit vašeho pojistného plnění, tudíž existuje riziko, že budete muset přeplácet.

Představte si například situaci, kdy máte cestovní pojištění, ve kterém je limit léčebných výloh na zubní ošetření 5000 Kč. V případě, že vás na dovolené rozbolí zuby a vy se bezmyšlenkovitě rozjedete k nejbližšímu zubaři, může vás například výsledné ošetření stát 8000 Kč, tudíž budete muset doplácet. V případě včasného zavolání na asisteční službu by vám pojišťovna vyhledala a nasměrovala vás do cenově vhodnějšího zdravotního zařízení.

Ztráta účtenek

Pro posouzení pojistné události potřebuje pojišťovna co nejvíce důkazních materiálů. V případě, že cestujete do zahraničí, zraníte se a chcete využít výhod cestovního pojištění, je nezbytné pojišťovně předložit účtenky za léčbu. Pokud účtenky ztratíte, je pravděpodobné, že vám náklady léčení nebudou proplaceny. Pojišťovna sice bude mít snahu spojit se s daným zdravotnickým zařízením a vyptat více informací o nákladech léčby, ovšem celý proces se tímto může prodloužit či zcela znemožnit.

Absence účtenek může být problémem i při pojištění majetku. Ne všichni lidé si uchovávají účtenky z koupě svých věcí. V případě, že máte sjednané pojištění domácnosti a stane se vám nehoda, při které se váš majetek poničí, pojišťovna bude pravděpodobně vyžadovat doložení paragonů, aby mohla odhadnout výši škody. V případě, že paragony neuchováváte, u některých pojišťoven postačí podepsat Čestné prohlášení o vlastnictví těchto produktů. Jiné však můžou striktně trvat na předložení paragonů o koupi, či alespoň fotografickém důkazu o existenci daných předmětů. V případě, že ani jedno z nich nemáte, může pojišťovna výplatu pojistného plnění odmítnout.

Nedostatečná fotodokumentace

K pojištění majetku se váže další nezbytnost, a tou je nafocení škody. Představte si, že vám na dům spadne větev ze stromu a rozbije vám okna v kuchyni. V ideálním případě byste měli celou záležitost ponechat v původním stavu a vyčkat příjezdu pracovníka pojišťovny. Ovšem ne vždy je to možné a je zřejmé, že se ve vašem obydlí nechcete po několik hodin brodit střepy a obcházet větev, trčící vám do pokoje. Mnoho lidí tudíž škodu odstraní, aniž by ji zdokumentovala. Což je velká chyba - před ostranění škod je potřeba vše důkladně nafotit, aby daný případ pojišťovna mohla zhodnotit. V případě, že fotodokumentace chybí, může pojišťovna snížit pojistné plnění, či jej úplně zamítnout.

nahlášení pojistné události

Neuznání své chyby v případě pojištění odpovědnosti

Pojištění odpovědnosti slouží pro případy, kdy klient nedopatřením zaviní nějakou škodu. Je k nezaplacení například v situacích, kdy člověk vytopí své sousedy, či jinak poškodí nějaké třetí osobě majetek. Ovšem pro uznání škody je důležité, aby tato situace vznikla klientovým zaviněním.

Při nahlášení pojistné události tudíž musí být zřejmé, že škoda vznikla zaviněním pojištěného. Při nahlašování pojistné události tedy tuto skutečnost přiznejte. Věty typu: „Ale to vlastně není moje chyba, já jsem nic nezanedbal.“ by vám mohly snížit či vás zcela připravit o pojistné plnění.

 

 

Mohlo by vás zajímat

thumb
10 nejromantičtějších míst na světě, kde oslavit svatého Valentýna
19.1.2021

Chcete udělat svůj letošní (ale klidně i jakýkoliv jiný) svatý Valentýn zajímavějším a romantičtějším než kdy předtím? V tom případě nám dovolte, abychom vám představili 10 nejromantičtějších míst, kde můžete svatého Valentýna oslavit. Písečné pláže,…

thumb
Jak šetřit? Zkuste těchto 5 jednoduchých tipů!
18.1.2021

Je to takový začarovaný kruh. Každý den mrknete do kalendáře, kolik zbývá do toho dne, který vás spasí. Ten den přijde, ale váš život pozvedne na vyšší úroveň jen na relativně krátkou dobu. A pak se ten kolotoč roztáčí znovu. Co takhle místo čekání začít…

thumb
Kdy se připisuje státní příspěvek na penzijní spoření?
15.1.2021

Penzijní spoření je produkt, který má klientovi zlepšit finanční situaci při invaliditě a v důchodu. Při včasném zahájení spoření vytváří klient rezervu a získává k vlastním vkladům státní příspěvky. Státní příspěvek penzijní připojištění zvýhodňuje…

thumb
Kde najdete nejlepší penzijní připojištění?
13.1.2021

V poslední době slýcháme, že státní důchody budou pro současnou generaci velmi nízké. Pokud i vy máte obavu, jak v důchodu budete vycházet s penězi, zajistěte se předem. Právě v tomto směru pro vás může být nejlepší penzijní připojištění.